Een succesvolle marketing campagne begint bij een goede doelgroep analyse.In internet marketing gaat dit gepaard met een zoek woorden analyse. Stap 1, wie zijn uw potentiele klanten. Stap 2, waar zoeken uw potentiele klanten op? Na deze 2 vragen beantwoord te hebben kun je van start met je campagne.
Wie zijn uw klanten, hoe oud zijn uw klanten, waarin zijn uw klanten geinteresseerd, waar bevinden u klanten zich. Dit zijn allemaal vragen die u moet kunnen beantwoorden om een duidelijk beeld te hebben van uw doelgroep. Zonder een duidelijk beeld kunt u succesvolle campagne wel vergeten. Daarom is het belangrijk dit goed uit te zoeken.
Keyword research
Na vastgesteld te hebben wie uw klanten zijn en waar zij zich bevinden kunnen we gaan kijken waar zij op zoeken. Na een lijst samengesteld te hebben van veel gezochte keywords kan uw website teksten, website structuur, advertentie mogelijkheden en uw zoekmachine optimalisatie hierop aangepast worden
Concurrentie analyse
Wat doet uw concurrent eigenlijk? Op welke doelgroep stort hij of zij zich. Dit is altijd interessant. Wij kunnen voor u analyseren wat uw concurrent doet en hoe zijn site is opgebouwd, wellicht laat hij een paar belangrijke steken vallen en kunnen wij dat gat in de markt opvullen en een stuk van de markt veroveren.