Enquête

Interesse Citrix bestpratice handboek
 
Bezoekers: 921295
Over Your Added Value PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door A.D.O. van Dijk   

Your Added Value houdt zich bezig met adviseren en bouwen van Websites en Webwinkels. En is sinds Januari 2007 samen met Ironw@re bezig met de realisatie van de volgende webshops:

http://www.ijzerwarenwinkel.org

http://www.ladegeleiders.com

http://www.schuifdeurbeslag.com

http://toolware.ijzerwarenwinkel.org

http://www.gereedschapskoffer.com

http://www.gedore-gereedschap.com

Met deze ervaringen en vragen van diverse klanten is Your Added Value opgericht en helpt met de volgende vragen:

- Hoe te beginnen met een website en/of een webshop.
- Wat komt er allemaal bij kijken dan alleen de webshop opzich.
- Welke informatie wil ik laten zien.
- Hoe word ik gevonden.

Your Added Value heeft ervaren dat veel websites te druk en onoverzichtelijk zijn en daarom de aandacht verliezen. Daarom hanteert Your Added Value dus de volgende belangrijke statement:  KISS Keep It Short and Simple

 


Your Added Value adviseert om eerst een stappen plan te maken met ongeveer de volgende stappen:

  1. Inventarisatie
  2. Bepaal de inhoud van de Site
  3. Kies een domein naam
  4. Bepaal je huisstijl
  5. Etc...
Stap 1 - Inventarisatie eigen behoefte
Voor je begint met een website is het verstandig om even na te denken over de vraag waarom wil ik een website / shop het beste middel zou zijn om het beoogde doel te bereiken.
Blijkt dit niet het geval te zijn scheelt dit een investering van tijd en geld.
Dus stel jezelf de volgende vragen:
  1. Wat willen we bereiken / verkopen met een website / shop  (doel)?
  2. Wie willen we bereiken met een website / shop (doelgroep)?
  3. Welke informatie wil je we op de website zetten?
  4. Is er ruimte voor het laten bouwen van de site?
  5. Kan ik of ken ik mensen voor het onderhouden van de site?
  6. Welke zaken moet ik rekening houden (verzekeringen, inkoop, verkoop, Reclame, Etc..)
  7. Conclusie: is een website /shop het beste om doel en doelgroep te bereiken, heb ik genoeg kennis in huis?
Door goed na te denken over deze vragen en de antwoorden op te schrijven, heb je meteen een plan voor het bouwen van een website /shop. Het is je houvast gedurende de ontwikkeling en helpt het bij het bepalen van de inhoud van de site.
Stap 2 - Bepaal inhoud Site
Bepaal de inhoud van de website en houdt de volgende spelregels aan: 
  1. Probeer je in te leven in de informatie behoefte van de bezoeker (de doelgroep uit je plan!) heeft en bouw daaromheen je menu en je informatie op.
  2. Hou de volgende richtlijn aan dat een menu uit niet meer dan vijf items mag bestaan en dat je binnen drie klikken bij de gewenste informatie / artikel moet kunnen komen.
Stap 3 – Domein naam
Regel de volgende zaken voor je domein naam:
  1. Kies een domein extensie. Het meest voor de hand liggend is .nl, al je een Nederlandse site maakt. Maar je kunt ook kiezen voor .info of .nu of iets anders. Soms moet je uitwijken omdat je domeinnaam met de extensie .nl al bezet is. Bedenk wel dat een .nl-naam met een simpele naam die makkelijk te onhouden is.
  2. De makkelijkste manier om te kijken of een domeinnaam nog vrij is, is door ‘m gewoon in een zoek machine te zoeken : http://www.jouwnaam.nl/ dan zie je vanzelf of deze nog vrij is, dit kan ook bij een hosting party. Voorbeeld http://www.hosting2go.nl/
  3. Kies een naam die niet te lang is (gevaar van typfouten) en makkelijk te onthouden voor bezoekers (intuïtief).

Stap 4 – Huisstijl

Voor meer informatie over de rest van de stappen neem contact op met:

Your Added Value
Toutenburg 92
3328 WL Dordrecht
Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
KVK nummer: 24427993

Gepubliseerde sites:

  1. http://www.ijzerwarenwinkel.org/schuifdeur
  2. http://www.sloepenhandel.nl/
  3. http://www.ladegeleiders.nl

Voor meer sites zie Referenties


Voorbeeld sites:

  1. http://site1.youraddedvalue.nl/

 

 
< Vorige   Volgende >
Advertisement